MENUMENU
Edukacja przez zabawę

Edukacja przez zabawę

previous arrow
next arrow
ArrowArrow
Slider

W ramowym rozkładzie dnia w każdej grupie wiekowej oprócz zaplanowanych zajęć wychowawczo-dydaktycznych, językowych, plastycznych, tanecznych i innych Nauczyciele dbają o zapewnienie dzieciom czasu i warunków do różnego rodzaju zabaw, zwłaszcza swobodnych.
Zdając sobie sprawę z nieprzecenionej wartości zabawy ustalono, że będą one realizowane zarówno pomiędzy zajęciami (krótsza forma) oraz po zajęciach (dłuższa forma) i są pierwszoplanowym zapewnieniem podstawowej formy aktywności dzieci. Zabawa jest działalnością wykonywaną dla przyjemności, którą ona sama sprawia. Zabawa pełni wiele różnych funkcji umożliwiając zaspokojenie indywidualnych potrzeb i zainteresowań, jednocześnie ułatwia dziecku wchodzenie w życie społeczne, poznawanie rzeczywistości i dostosowywanie jej do własnych potrzeb. W związku z tym wykorzystywane są różne rodzaje zabaw, np. zabawy ruchowe- ćwiczenia poranne, zabawy dydaktyczne jako powtórzenie materiału nauczania, aktywność na świeżym powietrzu na placu zabaw oraz zabawy tematyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne i przede wszystkim zabawy dowolne.